Formiddagen bød på boldspil i Dronningborghallen, hvor Dorte og Lise Lotte havde tilrettelagt opvarmningen. Over middag var vi i K1 til aktiviteter to og to med temaet grundmotoriske færdigheder. Til sidst havde vi teori på klassen, som her sidst på dagen, kunne tælles på èn hånd.
Teori læst til dagen var artiklen `Kampen-nødvendighedens, glædens og dilemmaets holdeplads. Af Erik Juul, i tidsskriftet Kvan nr. 62 marts 2002, som er for læreruddannelsen og folkeskolen.
Sidst på dagen fik vi brug for IDRÆTSUNDERVISNING en grundbog i idrætsdidaktik af Helle Rønholt og Birger Peitersen.
Opvarmning i Dronningborghallen: Vi småløb driblende med hver sin bold, i en stor rundkreds.
Opvarmning siddende på èn lang række, hvor man giver bolden til den bagved siddende. Stående på række, hvor man rækker bolden til den bagved stående. Afsluttende med et lille stafetløb stafetløb.
Boldspil i Dronningborghallen: Vi starter med partibold, hvor `Andersinerne` tager tørklæder på, vi er tre på hvert hold. Mette justerer løbende på betingelserne, så er vi seks på hvert hold. Må løbe to skridt med bolden, bruger stor bold, skal score på baglinjen, i to spande, eller i fire spande eller i spand efter frit valg. Pia og Ditte justerede reglerne, ved at indføre at afleveringer skulle være `studs´.
Sidst spillede vi i de samme hold, men med velcro plader på hænderne, og scorede på baglinien.
Grundmotorik i K1: Vi startede med at repetere de grundmotoriske færdigheder. Først løber vi enkeltvis rundt blandt hinanden. Vi løber to og to, hånd i hånd og stopper op når Mette giver tegn, og gør en øvelse med en grundmotorisk færdighed i centrum. Vi leger tik og spejler hinanden for at befri den anden. Til sidst kører vi på rullebrædder, og hopper på trampolin.
Teori, sidst på dagen på klassen, forholdt vi os til 6 spørgsmål som Mette stillede.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar