Ad. Højholdt, spørgsmål til overvejelse p. 63:
Overgange giver sammenhæng i dagligdagen. Viden om hvorledes de fungerer må indsamles gennem de enkelte institutioner eller ved at spørge det enkelte barn ad, altså gennem dialog.
Hjem - morgenpasning - børnehave/skole - eftermiddagspasning - fritidsaktivitet - hjem - evt. ny aktivitet.
Det er individuelt hvor mange skift eller aktiviteter det enkelte barn kan rumme. Den mest oplagte mulighed for at regulere, er ved fravalg af fritidsaktiviteter.
Ved at mødes og sammenligne børnenes trivsel i forskellige tiltag samt lytte til børnenes udsagn, kan vi få viden om betydningen af og behovet for øget samarbejde mellem de professionelle ansatte i forskellige sociale arenaer.
Ved løbende at observere, spørge, skrive ned, justere arbejder vi for at overgangene målgruppens dag opleves støttende for dem. En basal ting som næringsrigtig kost tilbudt på de rigtige tidspunkter, må ikke undervurderes.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar