onsdag den 1. februar 2012

Makronkager

Så gik min krop tør for modstandskraft. Jeg er blevet så forkølet at det ser ud som om jeg er ved at gå i opløsning, det føles også sådan. De næste par dage kan jeg afgjort ikke være bekendt at troppe op på en arbejdsplads og dele ud af bacciller.

Men jeg kan som lovet diske op med opskriften på MAKRONKAGER som jeg fik af min daværende nabokone Agnes for 21 år siden:
6 æg
600 g. sukker piskes til en tyk æggesnaps.
2 spsk. mandelessens piskes med.

250 g. smeltet margarine piskes forsigtigt i.
250 g. mel blandes i.
250 g. knuste makroner røres i til sidst.

Dejen fordeles i papirsforme der max. fyldes halvt op. Så bages de ved 200 C. i 15 -20 min. eller mere hvis der bruges store muffinforme.

1 kommentar:

  1. Tak Sonja og god bedring, håber da ikke at du går helt i opløsning :-)
    Hilsen Inga

    SvarSlet